Świetlica szkolna funkcjonuje codziennie
od poniedziałku do piątku
w godzinach: 7.15 - 16.30
Opiekę nad "Świetliczakami" sprawują:
- Wioletta Kłosińska
- Joanna Sowik
- Monika Sarna
- Anna Kaczmarek
Samorząd świetlicy:
- Przewodnicząca - Maja Wyderka
- Zastępca przewodniczącej - Szymon Jakubowski
- Sekcja porządkowa - Szymon Rudnicki i Karina Szewczyk
- Sekcja plastyczna - Antoni Badowski i Zuzia Machnicka
Cele opiekuńczo – wychowawcze i dydaktyczne planu pracy świetlicy szkolnej:
- Spełnianie funkcji opiekuńczych i wychowawczych zgodnie z możliwościami szkoły i oczekiwaniami rodziców.
- Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w pierwszym etapie edukacyjnym w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego.
- Zorganizowanie wypoczynku i relaksu po zakończonych zajęciach lekcyjnych, rozładowanie napięć psychicznych poprzez zabawę.
- Dostarczanie rzetelnej i praktycznie zweryfikowanej wiedzy oraz wdrażanie do samodzielności i samokształcenia.
- Kształtowanie podstawowych nawyków społecznego współżycia i samorządności.
- Rozwijanie kompetencji czytelniczych.
- Kształtowanie postaw i uczuć patriotycznych.
- Podnoszenie poziomu wychowania, wyrabianie wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka i piękno przyrody oraz jej ochrona i szanowanie.
- Rozwijanie zdolności intelektualnych, organizacyjnych, artystycznych. Zwrócenie uwagi na poszanowanie swojej i cudzej godności, umiejętności bycia tolerancyjnym w stosunku do innych.
- Nauka nawiązywania pozytywnych relacji między rówieśnikami oraz współdziałania w grupie.
- Kształtowanie postawy respektowania ogólnie przyjętych norm i zasad zachowania oraz regulaminów.
Zadania | Sposób realizacji | Przewidywane efekty | Termin | Odpowiedzialni |
---|---|---|---|---|
Zapewnienie uczniom warunków niezbędnych do realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych. | Sporządzenie obowiązującej dokumentacji.
Zorganizowanie pełnej opieki wychowawczej od 730 do 1630. |
- zna ofertę zajęć, - dba o estetykę świetlicy, - posiada odpowiednie warunki do pracy i zabawy, - ma poczucie przynależności do grupy świetlicowej |
Wrzesień
i cały rok szkolny |
Nauczyciele świetlicy |
Wdrażanie do przestrzegania norm współżycia w grupie świetlicowej. | Ułożenie regulaminu świetlicy.
Pogadanki dotyczące zachowania. |
- - współtworzy, zna i przestrzega norm współżycia w grupie,
- nawiązuje właściwe relacje interpersonalne, - potrafi ocenić własne zachowanie |
Cały rok szkolny | Nauczyciele świetlicy |
Wspieranie rozwoju dzieci młodszych i otoczenie ich szczególną opieką. | Zajęcia aktywizujące, zabawy ruchowe i umysłowe oparte na polisensoryce.
Pomoc koleżeńska. |
- jest przygotowany do pełnienia różnych ról i zadań, | Cały rok szkolny | Nauczyciele świetlicy |
Pomoc w opanowaniu wiedzy i rozwijaniu sprawności intelektualnych | Pomoc w odrabianiu prac domowych.
Ćwiczenia rozwijające sprawność manualną. Wykorzystanie komputera i filmów edukacyjnych. |
- potrafi korzystać z różnych źródeł informacji,
- posiada nawyk systematycznego odrabiania lekcji, - aktywnie uczestniczy w zajęciach, usprawnia procesy poznawcze |
Cały rok szkolny | Nauczyciele świetlicy |
Rozwijanie zainteresowań i umiejętności uczniów, w tym rozwijanie kompetencji czytelniczych | Zajęcia plastyczne, komputerowe, ekologiczne.
Udział w uroczystościach szkolnych. Udział w konkursach. |
- potrafi określić swoje zainteresowania, - doskonali swoje umiejętności stosownie do predyspozycji, - prezentuje swoje umiejętności |
Cały rok szkolny | Nauczyciele świetlicy |